onsdag 30 januari 2013

Baka baka liten kaka

En av de sakerna jag hade tänkt göra före babyns ankomst var att baka och frysa ner så att vi bara sku ha att ta fram hembakat kaffebröd till eventuella gäster. Det hann jag inte heller med. Så de senaste dagarna har jag och min lilla hjälpreda bakat daimmuffins, blåbärs- och vitchokladrutor, bullar och semlor.

  Daimmuffins

Jag har tidigare bara bakat bulla med smör/socker/kanel fyllning. Nu testade vi laga med två nya fyllningar. Hälften med nutellachoklad + mandemassa och andra hälften med smör och mandelmassa. Jag kunde enkelt konstatera att jag bakar nog aldrig bullar med bara smör som fyllning längre. Hädanefter är det mandelmassa som gäller i bullarna!
 Hjälpredan

2 kommentarer:

  1. ååh va mysigt! hoppas hoppas vi får vara ett par av gästerna som ni vill ha på besök snart =)

    SvaraRadera