söndag 9 november 2014

Grundmålat

Flera veckor sen senaste uppdatering igen. Eftersom vi mest hållit på med samma saker de senaste helgerna känns det inte så nödvändigt att uppdatera.

Nåja, den senaste tiden har vi iaf fortsatt med spacklande och slipande, och vi har äntligen börjat se slutet av det. Vi damer i familjen har också grundmålat väggarna. Nu är allt som ska grundmålas så gott som klart. Det var lite spännande när vi började måla, det var ju egentligen först då vi såg om det var tillräckligt bra spacklat och slipat. Men med tanke på att vi bara är amatörer som spacklat, slipat och målat tycker jag vi får vara riktigt nöjda.

 Ebba har varit med och målat några gånger.

Mamma har flera helger spacklat, slipat och målat med mig.

I helgen blev det sista väggarna grundmålade, så nu är allt betydligt ljusare och trevligare.

Det som står näst på schemat är innertaket. Jonas har burit in 1,2 ton takskivor som vi ska lägga upp. Jag får väl mera koncentrera mig på att lasera takpanelen till badrummen och grovköket.
 
1,2 ton innertak

All inredning har vi egentligen haft planerad sen förra vintern, men nu har vi har varit och finslipat planeringen med vår köksplanerare. Så nu väntar vi bara på uppdatering av offerten så får vi beställa all inredning. Jag har även varit till stan och hittat tapeter till några rum och kakel och klinkers till badrum/grovkök. Nu är det golvet, nån tapet och lister som ännu ska bestämmas (och säkert en hel del till som jag inte håxar på just nu). Så listan på vad som ska väljas och inhandlas minskar sakta men säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar