söndag 30 november 2014

De e mycke nu..

Veckorna går, snart är julen här. Den senaste tiden har det varit ganska mycket. Det har varit bl.a. kurser, möten, och älg/hjortjakt. Där emellan har vi jobbat, försökt hinna vara på bygget och förstås ta hand om barn och hem. Dygnets timmar räcker inte riktigt till just nu känns det som. Men ändå måste jag säga att denna höst har gått bättre än jag trodde den skulle göra.

Nåja, det som vi hunnit göra på bygget sedan förra uppdateringen är iaf att Jonas fått upp innertaket i alla sovrum och arbetsrummet. 
 

Alla (små)rum och wc är nu både grundmålade och ytmålade. Förra helgen började jag och pappa lägga upp glasfibertapet i grovköket och skrubben. Duschväggen har blivit upp murad av vår kompis som ska fixa allt kaklande.

Idag har jag målat/oljat bastupanelen som våra byggare ska börja lägga upp nästa vecka.
 

I vårt sovrum blir det en målad fondvägg. Den målade jag idag. Roligt att få måla något annat än vitt för en gångs skull.


Mycket tid går åt till att tänka och fundera.
 

Allt kakel förutom kökskaklet är inhandlat 

Och mellan allt målande och byggande så städar och plockar vi. Sen städar vi antagligen ännu lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar