lördag 16 mars 2013

En giraff

Den senaste tiden har Ebba pratat om att hon skulle vilja ha ett djur. Helst kanske en katt. Men vi har försökt förklara för henne att vi inte kan ha någon katt eftersom jag är allergisk. Idag diskuterade vi saken igen vid kvällsmaten. Hon och Jonas tyckte att jag ju kan bo i lekstugan om vi skaffar en katt. Men vi kom väl fram till att det nog inte är en så bra idé. Då konstaterade Ebba att om vi inte skaffar någon katt "Då vill jag nog ha en giraff!". Så vi får väl bygga ett hus med högt till tak då kanske.

4 kommentarer:

  1. hahahaha va roligt! tur att du slipper bo i lekstugan, kan ju bli lätt dragit o kallt den här årstiden.. en giraff lät ju trevligt, hoppas ni skaffar!

    SvaraRadera
  2. Jå vi måste väl ta ett familjeråd och diskutera ett eventuellt anskaffande av en giraff, men vi ska beakta din positiva inställning till det hela. Jag är bara lite rädd för att en giraff kan vara lite väl dyr.

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att berätta åt henne att en annan stor orsak till varför ni inte kan ha katt är din rädsla för mööörtarkattet!

    SvaraRadera
  4. Haha, bra att du påminde mig. Jag har ju nästan helt förträngt min hemska mööötarkattet fobi :)

    SvaraRadera