onsdag 20 februari 2013

Romantisk film

Ebba har alltid tyckt hemskt mycket om när man läser böcker för henne. Varje dag läser vi ofta många böcker för henne. Så fort hon är i sitt rum har hon på någon sagoskiva med t.ex. Pettson, Mumin eller Bamse. Det är redan länge sedan hon började citera böcker eller sådant hon sett på tv. För tillfället rabblar hon upp långa stycken ur Pettson böckerna. Ibland kan hon säga så konstiga saker som man inte alls förstår vad hon pratar om, tills man inser att det är ett citat eller någon replik någonstans ifrån.


Men ikväll sa hon mitt i allt "Jag vill se en romantisk film", men så ändrade hon sig och ville se Kalle Katt istället. Jag har ännu inte kommit på från vilken bok eller film det citatet kommer. Fast egentligen misstänker jag att hon snappat upp det från något annat håll, jag kan inte komma på att nån skulle prata om romantiska filmer i någon av hennes böcker.
Moster Ida läser bok för Ebba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar