fredag 26 april 2013

Fiffiga Ebba

Om nått litet barn gör något dumt brukar vi säga åt Ebba att hon/han är så liten att de inte riktigt förstår att de inte får göra så. Dessutom finns det en Alfons bok där han påstår att han är så liten att han inte förstår. Nu har Ebba upptäckt att det är ett hemskt bra sätt att skylla ifrån sig på. De senaste gångerna när man upptäckt att hon gjort något som hon inte fått, som t.ex. ritat på köksskåpen, så har diskussionen gått ungefär så här:

Jag: Men Ebba, har du ritat på skåpet?
Ebba: Nää
Jag: Men det är nog inte jag eller pappa, och inte Meja heller.
Ebba: Jamen jag gjorde de inte idag.
Jag: Nä de kan ju hända, men du får ju ändå inte rita på skåpen.
Ebba: Nä men jag var ju så liiiten, så jag förstod inte.
Jag: Nå så länge sen är det nog inte som du ritat.
Ebba. Jo men jag var nog så liten så jag förstod nog inte.

Vår stora finurliga bebis. Som väger precis så mycket som man får göra i denna bilstol, men konstigt nog ser hon ändå en aning för stor ut.


2 kommentarer:

  1. smart tjej! ska börja köra på den där ursäkten jag också =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, gör de. Du e ju ändå lite yngre än Selle så de funkar säkert. Kan kanske bli lite knepigare i skolan ;)

      Radera